ΑΡΘΡΟ:
Δημιουργία ομάδων ψυχο-εκπαιδευτικού χαρακτήρα παιδιών με κοινωνικές και επικοινωνιακές δυσκολίες, με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα και παιδιών με συναισθηματική ανωριμότητα.
Οι ομάδες ψυχο-εκπαιδευτικού χαρακτήρα καλύπτουν μια ποικιλία θεμάτων που είναισημαντικά για την ανάπτυξη των παιδιών. Κάποια ενδεικτικά θέματα που μπορούν νααναπτυχθούν περιλαμβάνουν:
-Βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων
-Ενίσχυση της ΕπικοινωνίαςΤήρηση κανόνων
-ΕνσυναίσθησηΔιαχείριση θυμούΕπίλυση προβλημάτων
-Συναισθηματική Αντίληψη
-Κανόνες συμπεριφοράς
-Οργάνωση
-Ενίσχυση αυτοπεποίθησης
-Ενίσχυση της προσοχής και της συγκέντρωσης
-Ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης
Ο ρόλος των ομάδων ψυχο-εκπαιδευτικού χαρακτήρα:
Οι ομάδες ψυχο-εκπαιδευτικού χαρακτήρα αποτελούν μια αποτελεσματική προσέγγιση για την υποστήριξη παιδιών με κοινωνικές και επικοινωνιακές δυσκολίες,ΔΕΠΥ και συναισθηματική ανωριμότητα. Αυτές οι ομάδες συνδυάζουν τις ψυχολογικές και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις για να παρέχουν ένα περιβάλλον όπου τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους, να ενισχύσουν την επικοινωνίατους και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση.Οφέλη των ομάδων ψυχο-εκπαιδευτικού χαρακτήραΟι ψυχο-εκπαιδευτικές ομάδες παρέχουν πολλά οφέλη στα παιδιά. Καταρχάς, βοηθούν στην κατανόηση και την αντιμετώπιση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν. Μέσω των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται στις ομάδες, τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να εκφράζουν τις ανάγκες τους και να βελτιώνουν τις δεξιότητες τους στην επικοινωνία.
Προσαρμοσμένες στρατηγικές για τις ομάδες ψυχο-εκπαιδευτικού χαρακτήρα:
Οι εκπαιδευτές που διευθύνουν τις ομάδες ψυχο-εκπαιδευτικού χαρακτήρα πρέπει να έχουν την απαιτούμενη εμπειρία και κατάρτιση για να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες των παιδιών. Οι προσαρμοσμένες στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν περιλαμβάνουν:
-Ατομική προσέγγιση: Κάθε παιδί έχει μοναδικές ανάγκες, οπότε ο εκπαιδευτής πρέπεινα προσαρμόζει την προσέγγισή του ανάλογα με τις ατομικές ανάγκες και δυσκολίες του κάθε παιδιού.
-Δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος: Οι ομάδες πρέπει να παρέχουν ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον, όπου τα παιδιά να αισθάνονται άνετα να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους.
Ολοκλήρωση και αποτελεσματικότητα των ομάδων ψυχο-εκπαιδευτικού χαρακτήρα:
Η ολοκλήρωση των ομάδων ψυχο-εκπαιδευτικού χαρακτήρα είναι σημαντική για την επίτευξη των επιδιωκόμενων αποτελεσμάτων. Οι παρακάτω προσεγγίσεις μπορούν νασυμβάλλουν στην αποτελεσματικότητα των ομάδων:
-Σχεδιασμός και προετοιμασία: Ο εκπαιδευτής πρέπει να σχεδιάσει κατάλληλα δομημένες δραστηριότητες και να είναι προετοιμασμένος για τις ανάγκες και τις δυσκολίες των παιδιών.
-Καθοδήγηση και υποστήριξη: Ο εκπαιδευτής πρέπει να καθοδηγεί τα παιδιά και να τους παρέχει την απαραίτητη υποστήριξη κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων της ομάδας.
-Συνεργασία με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς: Η συνεργασία με τους γονείς καιτους εκπαιδευτικούς των παιδιών είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματικότητα των ομάδων.
Η ανταλλαγή πληροφοριών και η συνεργασία μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη ένταξη των παιδιών όχι μόνο στο θεραπευτικόαλλά και στο σχολικό πλαίσιο με απώτερο σκοπό τη γενίκευση των δεξιοτήτων τους σε ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο.
Συντονισμός Καρδαρά Ελπίδα, Εκπαιδευτική Ψυχολόγος Συστημικής ΠροσέγγισηςΟργάνωση Κέντρο Ειδικής Διαπαιδαγώγησης «Ευρυμάθεια»
Υπεύθυνος κέντρου: Σταθάκου Μαρένια