Your Choice THALASSELI Ξένες γλώσσες Μελίσσια Μελίσσια

Your Choice ΘΑΛΑΣΣΕΛΗ, THALASSELI Language Centre, Κέντρο Ξένων Γλωσσών Μελίσσια, Φροντιστήριο ξένων γλωσσών Μελίσσια, ξένες γλώσσες, Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Γερμανικά, Ισπανικά Μελίσσια, Ελληνικά για ξένους, Greek for foreigners, Foreign languages Melissia

Your Choice | Θαλασσέλη
Κέντρο ξένων γλωσσών
Greek language school Melissia

Φροντιστήριο ξένων γλωσσών Μελίσσια
ΑΓΓΛΙΚΑ ΙΤΑΛΙΚΑ ΓΑΛΛΙΚΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΙΣΠΑΝΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ




Κέντρο ξένων γλωσσών europalso
 
Μαθήματα Δια ζώσης ή διαδικτυακά

  • Αγγλικά    
  • Γαλλικά   
  • Γερμανικά      
  • Ιταλικά      
  • Ισπανικά
  • Ελληνικά για ξένους

Greek language courses have been developed for those who need to start learning, enhance their skills or develop their communication abilities in Greek language.

The main aim is to achieve fluency in oral communication for beginners ( mostly in order to facilitate access to the labor market ) in a short period of time, and to certify proficiency in Greek through the appropriate University exams at an advanced level.

A range of courses for all levels is available

  • Μαθήματα ξένων γλωσσών online
  • Ελληνικά για ξένους (Greek for foreigners)


Τμήματα προετοιμασίας πανελληνίων εξετάσεων στα ειδικά μαθήματα

Τμήματα προετοιμασίας για 2η γλώσσα στο γυμνάσιο

Business english

Τμήματα ενηλίκων

Τμήματα προετοιμασίας φοιτητών για πανεπιστήμια εξωτερικού 

Cambridge Exams (fce, ecpe, IELTS)
Michigan Exams (ecce, ecpe, Able, Alce, Toeic, Toefl)
ESB
LRN
LTE 
ΚΠΓ (ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ) 

Συνεργασίες: 

Συνεργαζόμαστε με τα μεγαλύτερα και εγκυρότερα Πανεπιστήμια και Φορείς Εξετάσεων
                 

Μέλη του Europalso Society for Quality Testing ISO 9001:2000

AΓΓΛΙΚΑ ΜΕΛΙΣΣΙΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΜΕΛΙΣΣΙΑ, ΙΣΠΑΝΙΚΑ ΜΕΛΙΣΣΙΑ
ΓΑΛΛΙΚΑ ΜΕΛΙΣΣΙΑ:
Θαλασσέλη Your Choice, Φροντιστήρια ξένων γλωσσών Μελίσσια
Λεωφ. Πηγής & 17ης Νοεμβρίου 2 Τ.Κ. 15127, Μελίσσια
Τηλ. 2108048192
 

Στο φροντιστήριο ξένων γλωσσών Θαλασσέλη Your Choice θα βρείτε τμήματα για Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά Ισπανικά, τμήματα ενηλίκων για business english, Ελληνικά για ξένους, τμήματα προετοιμασίας πανελληνίων εξετάσεων στα ειδικά μαθήματα, τμήματα προετοιμασίας για 2η γλώσσα στο γυμνάσιο, business english, τμήματα ενηλίκων, τμήματα προετοιμασίας φοιτητών για πανεπιστήμια εξωτερικού κ.α.


Το φροντιστήριο ξένων γλωσσών Θαλασσέλη Your Choice βρίσκεται στα Μελίσσια με άμεση πρόσβαση από τα Μελίσσια, Βριλήσσια, Κηφισιά, Πεντέλη, Μαρούσι κ.α.

Your Choice ΘΑΛΑΣΣΕΛΗ  Ξένες γλώσσες Μελίσσια
Your Choice THALASSELI Ξένες γλώσσες Μελίσσια
Λεωφ. Πηγής & 17ης Νοεμβρίου 2 Τ.Κ. 15127, Μελίσσια
Τηλ. 2108048192

Κέντρα Ξένων Γλωσσών ή Ιδιαίτερα;


Μάθετε όλη την αλήθεια! Αγαπητοί γονείς, Ένα από τα βασικά ερωτήματα που καλείται κάθε γονιός να απαντήσει όταν πρόκειται το παιδί του να ξεκινήσει την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας είναι το εξής: «Να το πάω σε Κέντρο Ξένων Γλωσσών ή να κάνει ιδιαίτερα;». Οι συζητήσεις γύρω από το θέμα μπορούν να είναι ατελείωτες, η πραγματικότητα όμως και η επιστημονική τεκμηρίωσή της δεν χωρούν αμφισβήτηση. Η καλύτερη επιλογή για το παιδί είναι ένα Κέντρο Ξένων Γλωσσών με την προϋπόθεση ότι προσφέρει ποιοτική εκμάθηση, ότι ακολουθεί ένα αναγνωρισμένο σύστημα σπουδών που ελέγχει συνεχώς την πρόοδο κάθε σπουδαστή και φροντίζει συνεχώς για τη συνεχή επιμόρφωση των καθηγητών. Από την άλλη, η άποψη ότι τα ιδιαίτερα μαθήματα βοηθούν τον μαθητή να αφομοιώνει καλύτερα τη γνώση και να είναι πιο συγκεντρωμένος κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας είναι ένας παράγοντας που συχνά επηρεάζει τους γονείς. Όμως, όλο και περισσότερες επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν ότι οι σπουδαστές αποδίδουν καλύτερα όταν συμμετέχουν σε μία οργανωμένη τάξη. Ο συναγωνισμός δίνει ένα επιπλέον κίνητρο για καλύτερη μάθηση, ενώ μέσα από την ομαδική διδασκαλία λύνονται απορίες που μέσα από ένα ιδιαίτερο μάθημα ενδεχομένως να είναι καλά κρυμμένες. Κι όλα αυτά χωρίς να επιβαρύνεται σημαντικά ο οικογενειακός προϋπολογισμός κάθε μήνα.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ΤΑΞΗ Ή ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ;
ΓΙΑΤΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ
 ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ;
 

Δοκιμασμένο πρόγραμμα σπουδών:

Το σχολείο ξένης γλώσσας ακολουθεί ένα αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και μελέτης. Θα καλύψει την ύλη που πρέπει, και αν το παιδί έχει κενά ή δεν την προφταίνει αυτή την ύλη το σχολείο θα φροντίσει να καλύψει τα κενά του. Δεν θα προσαρμοστεί το σχολείο στο ρυθμό του παιδιού, όπως κάνει το ιδιαίτερο, αλλά θα προσφέρει στο παιδί τη δυνατότητα να προχωρήσει αφομοιώνοντας όσο καλύτερα γίνεται και να μην μείνει πίσω.


Σύγχρονη μεθοδολογία μάθησης:

Υπάρχουν επιστημονικές μεθοδολογίες που διαρκώς εξελίσσονται σχετικά με το τρόπο που το  παιδί μαθαίνει τη γλώσσα, με εκσυγχρονισμένα εργαλεία που διευκολύνουν το παιδί και κάνουν τη μάθηση ευχάριστη και εύκολη.


Eνημέρωση:

Όταν όλα στη ζωή εξελίσσονται, η διδασκαλία της γλώσσας δεν παραμένει στατική. Αντιθέτως, εξελίσσεται διαρκώς με καινούρια βιβλία, με νέες προσεγγίσεις, με καινούριο εξοπλισμό, με τη βοήθεια του ίντερνετ και με online εφόδια. Όλη αυτή η ενημέρωση είναι στα χέρια των δασκάλων σε ένα οργανωμένο σχολείο, αλλά σπάνια μπορεί ένας καθηγητής ατομικά να διατηρεί άρρηκτα το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού.


Πειθαρχία:
Πολλοί γονείς νομίζουν ότι το παιδί θα πειθαρχήσει όταν βρίσκεται ένας προς έναν μαζί με το δάσκαλο γλώσσας. Πόσο μεγάλο λάθος είναι αυτό. Στο Λύκειο, στο Πανεπιστήμιο θα κάνει ιδιαίτερο; Ή στο μεταπτυχιακό μετά; Το παιδί πρέπει να μάθει να πειθαρχεί μόνο του, αλλά δουλεύοντας και μαθαίνοντας σε ένα σύνολο. Πρέπει να αισθάνεται μέλος της ομάδας, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να ξέρει τι πρέπει να κάνει μόνος του. Στο μάθημα το παιδί χρειάζεται πίστη στον εαυτό του και όρεξη να τα καταφέρει, κι εκεί η ενθάρρυνση των γονιών και τα κοινά βιώματα της ομάδας είναι πολύ σημαντικά. Τα παιδιά μοιράζονται τις έγνοιες τους, και χωρίς καν να το καταλαβαίνουν ζουν την άμιλλα που τα σπρώχνει μπροστά.

Ομαδικότητα:

Η ομαδικότητα είναι ένα εξαιρετικό μαθησιακό εργαλείο Το παιδί παρακινείται από τους υπόλοιπους μαθητές. Βάζει στόχους βλέποντας εκείνους που ήδη έχουν προχωρήσει, αλλά ξέρει ότι υπάρχουν κι εκείνοι που έπονται, άρα δεν απογοητεύεται. Επιπλέον, η ομαδικότητα του προσφέρει ευχαρίστηση και ενδιαφέρον. Μαθαίνει καλύτερα το παιδί όταν μαθαίνει σε ένα φιλικό περιβάλλον με συνομήλικους.

Επικοινωνία:

Η ξένη γλώσσα είναι κάτι ζωντανό. Δεν την μαθαίνει κανείς απλά για να βρίσκεται, αλλά για να την χρησιμοποιεί και αποτελεί εφόδιο στο μέλλον, στο επάγγελμα, στις σχέσεις, στην ενημέρωση και στη δια βίου μάθηση. Στο σχολείο ξένης γλώσσας το παιδί επικοινωνεί, κουβεντιάζει και εκφράζεται στην ξένη γλώσσα με πολλούς τρόπους. Εκτίθεται σε νέα ερεθίσματα της ξένης γλώσσας. Στο μικρόκοσμο της τάξης, το παιδί βιώνει αληθινές συνθήκες μάθησης και εξάσκησης της ξένης γλώσσας.

Συνεργασία:

Στο σχολείο ξένης γλώσσας το παιδί βρίσκεται σε ένα ομαδικό περιβάλλον, όπου δημιουργεί συναναστροφές, κάνει φιλίες και μαθαίνει τη συνεργασία. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μαθαίνει να προσεγγίζει στόχους μαζί με άλλους. Ένα εφόδιο για την μετέπειτα επαγγελματική και προσωπική ζωή του. Τα θεμέλια της ικανότητας για συνεργασίας τίθενται στα παιδικά χρόνια, όπου το παιδί μέσα στην όμορφη ομάδα της τάξης καταλαβαίνει τι σημαίνει να συγκρούομαι και να φιλιώνω, να συζητώ στην τάξη, να συνεργάζομαι και να προσπαθούμε ομαδικά για την επίτευξη του κοινού στόχου που είναι η εκμάθηση της ξένης γλώσσας.

 
Το Κέντρο Ξένης Γλώσσας θα συνεχίσει να εξελίσσεται, να συμπορεύεται με τα νέα δεδομένα που φέρνει αυτή η τόσο ενδιαφέρουσα εποχή της πληροφορίας στην οποία ζούμε, και να προσφέρει στα παιδιά μας εξαιρετικές συνθήκες κοινωνικής μάθησης και διαμόρφωσης χαρακτήρα και αξιών.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


5 Αλήθειες και 1 Μύθος
για τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών

 
ΑΛΗΘΕΙΑ Νο1:  Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών αποτελούν την πιο εγγυημένη πρόταση για να μάθει σωστά ένα παιδί ξένες γλώσσες.
 

ΑΛΗΘΕΙΑ Νο2:  Ο συναγωνισμός μέσα σε μία οργανωμένη τάξη βελτιώνει τις μαθησιακές ικανότητες των παιδιών.
 

ΑΛΗΘΕΙΑ Νο3:  Οι γονείς νιώθουν δικαιωμένοι όταν βλέπουν πως το παιδί τους μαθαίνει σωστά σε ένα ομαδικό περιβάλλον.
 

ΑΛΗΘΕΙΑ Νο4:  Στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών υπάρχει τρόπος να ελέγχεται καθημερινά το διδασκαλικό και παιδαγωγικό έργο των καθηγητών.
 

ΑΛΗΘΕΙΑ Νο5:  Μετά από τόσες δεκαετίες συνεχούς λειτουργίας το έργο των Κέντρων Ξένων Γλωσσών είναι αναγνωρισμένο και θεσμικό.
 

ΜΥΘΟΣ:  Όλα τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών είναι ίδια. Ασφαλώς και δεν είναι! Ανάμεσα στα τους υπάρχουν πολλές και σημαντικές ποιοτικές διαφορές τις οποίες οι γονείς πρέπει να λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψη.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Ξένες Γλώσσες.
 Όλα όσα πρέπει να ξέρετε πριν επιλέξετε!
 

Όσο πλησιάζει ο καιρός που θα πρέπει τα παιδιά να ξεκινήσουν την εκμάθηση μίας ή και περισσότερων ξένων γλωσσών τόσο μεγαλώνει και το ενδιαφέρον των γονιών όσον αφορά τον τρόπο, τον τόπο αλλά και το σύστημα εκμάθησης που θα πρέπει να επιλέξουν. Οι ανάγκες της σύγχρονης εποχής επιτάσσουν όχι απλά τη γνώση μιας ξένης γλώσσας αλλά την ουσιαστική εκμάθησή της, έτσι ώστε να αποτελεί ένα ουσιαστικό εργαλείο που θα βοηθήσει τα σημερινά παιδιά να διεκδικήσουν με αξιώσεις την επαγγελματική τους επιτυχία στο μέλλον. Επομένως, η επιλογή για το πώς τα παιδιά θα μάθουν μία ξένη γλώσσα είναι  πιο σύνθετη και κρίσιμη απ’ ότι πιστεύουν οι περισσότεροι γονείς.

Είναι όλα τα κέντρα ξένων γλωσσών ίδια;

Ποιο σύστημα εκμάθησης ακολουθεί το καθένα από αυτά;

Τι εγγυήσεις δίνονται ότι τα παιδιά στο τέλος θα ξέρουν άπταιστα την ξένη γλώσσα της επιλογής τους;

Ποια κριτήρια πρέπει να πληρούν οι καθηγητές στους οποίους ένας γονιός εμπιστεύεται την εκπαίδευση του παιδιού του;

Αξίζει να δώσει κανείς μία μικρή περιουσία στα ιδιαίτερα μαθήματα;

Είναι βέβαιο και ειδικά στις μέρες μας ότι οι γονείς καλούνται να εξετάσουν και το οικονομικό σκέλος της επιλογής τους φροντίζοντας να διαλέξουν εκείνη τη λύση που να είναι η οικονομικότερη χωρίς όμως να θυσιάζεται η ποιότητα στο βωμό της οικονομίας. Για όλα αυτά υπάρχουν απαντήσεις έτσι ώστε να μπορέσει κάθε γονιός να κάνει την καλύτερη και την πιο συμφέρουσα επιλογή.


Κέντρα Ξένων Γλωσσών Europalso.
Εδώ τα παιδιά μαθαίνουνε σωστά.
 

Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών που είναι μέλη του Europalso Society αποτελούν εγγύηση επιτυχίας και σωστής εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας αφού διαθέτουν τα υψηλότερα standards ποιότητας όσον αφορά το πρόγραμμα εκπαίδευσης αλλά και την επιλογή των καθηγητών. Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Europalso οι γονείς μπορούν να αισθάνονται σίγουροι για:

 

1. Την ολοκλήρωση της βασικής διδακτέας ύλης


2. Την επιλογή των πιο σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας


3. Τη συνεχή επιμόρφωση των καθηγητών


4. Την αφομοίωση γνώσεων με ευχάριστο τρόπο

 


Παράλληλα, χάρη στο σύστημα σπουδών Europalso Society for Quality Testing, τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Europalso εγγυώνται αυστηρό έλεγχο της προόδου του κάθε σπουδαστή ξεχωριστά, και σίγουρη απόκτηση των γνώσεων που απαιτούνται. Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Europalso, βρίσκονται σε κάθε περιοχή της Αθήνας, φέρνοντας την εγγυημένη εκμάθηση μίας ή και περισσοτέρων ξένων γλωσσών κοντά σε κάθε οικογένεια.

 

Παιδιά, Ξένες Γλώσσες & Κοινωνικοποίηση
 

Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας σε ένα Κέντρο Ξένων Γλωσσών δεν αποτελεί απλά τον τόπο διδασκαλίας αλλά αποτελεί ένα εκπαιδευτικό πλεονέκτημα για το ίδιο το παιδί αφού σκέφτεται και λειτουργεί, εκτός από ατομικά, και ως κομμάτι ενός γενικότερου συνόλου. Η συμμετοχή στις διεργασίες της τάξης κοινωνικοποιεί τα παιδιά, τους δίνει την ώθηση να εκφραστούν και να διεκδικήσουν και τα βοηθά να μαθαίνουν από την επιτυχία ή τις απορίες των υπολοίπων. Ένα Κέντρο Ξένων Γλωσσών αποτελεί έναν ακόμα πυρήνα κοινωνικοποίησης, όπως το σπίτι, το σχολείο κ.α., που συμβάλλει σημαντικά και αυτό στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας για το ίδιο το παιδί.

 

Πόσο πρέπει να πληρώνουμε για τις ξένες γλώσσες
 των παιδιών;
 

Αυτό που πρέπει να αποφεύγει κάθε οικογένεια είναι να ξοδεύονται περισσότερα χρήματα απ’ όσα πρέπει για την εκμάθηση των Ξένων Γλωσσών. Η επιλογή ενός Κέντρου Ξένων Γλωσσών που να πληροί τις σωστές προϋποθέσεις εκμάθησης αποτελεί αναμφίβολα την πιο επιτυχημένη, ουσιαστική και προσιτή επιλογή. Η εγγυημένη και σωστή εκμάθηση μιας γλώσσας δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και ακριβή. Γι’ αυτό, αν είστε γονιός, φροντίστε η επιλογή σας να είναι ορθολογική, να μην βασίζεται σε υπερ-υποσχέσεις, να είναι ανάλογη του εισοδήματος σας, χωρίς να κάνετε παράλληλα υποχωρήσεις στην ποιότητα των σπουδών που αφορούν το παιδί σας.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



 
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ


H μελέτη είναι ευθύνη του παιδιού και αυτό είναι ένα μήνυμα που πρέπει να περάσετε από την αρχή. Ωστόσο μπορείτε να το βοηθήσετε να έχει καλή οργάνωση,  πότε θα αρχίζει το διάβασμα, πότε θα το τελειώνει και πώς θα θυμάται τι έχει για την επόμενη μέρα.


Kαθοδηγήστε το ώστε να οργανώσει κατάλληλα τη μελέτη του, μπορεί, για παράδειγμα, να ξεκινήσει με τα εύκολα μαθήματα και να αφήσει τα πιο δύσκολα και τις απορίες για το τέλος.


Eνθαρρύνετέ το, επίσης, να βελτιώσει τους χρόνους του με το κίνητρο ότι όταν τελειώσει το διάβασμα θα έχει περισσότερο χρόνο για άλλες δραστηριότητες




Χρήσιμες συμβουλές


Σε ένα μεγάλο ημερολόγιο στο παιδικό δωμάτιο αναγράψτε με διαφορετικά χρώματα τις εργασίες που έχει αναλάβει στις αντίστοιχες ημερομηνίες.

Σε φακέλους διαφορετικού χρώματος για κάθε μάθημα καταχωρίστε τις ασκήσεις ή το διάβασμα που πρέπει να κάνει.

Tοποθετήστε πάνω στο γραφείο έναν χρονομετρητή για να τηρεί αυστηρά τον καθορισμένο χρόνο των διαλειμμάτων.

O χώρος μελέτης του παιδιού πρέπει να είναι μακριά από πειρασμούς (τηλεόραση, ηλεκτρονικά παιχνίδια κ.λπ.), να είναι μόνιμος και να μην το διακόπτουν άλλοι στο δωμάτιο όσο μελετά. Tο γραφείο θα πρέπει να βρίσκεται σε σημείο με φως και εξοπλισμένο με τα απαραίτητα υλικά ώστε να μη χρειάζεται να σηκώνεται κάθε λίγο και λιγάκι για να φέρει κάτι.

Eίναι καλό το παιδί να έχει συγκεκριμένη ρουτίνα, να γυρίζει σπίτι, να τρώει, να κάνει ένα μικρό διάλειμμα και μετά να ξεκινάει τη μελέτη. Aν κάποια μέρα δεν έχει διάβασμα, ζητήστε του να κάνει μια μίνι επανάληψη για τα μαθήματα της επόμενης μέρας. Oι εξωσχολικές δραστηριότητες είναι καλό να γίνονται αφού έχει ολοκληρώσει το παιδί τη μελέτη του.

Tέλος, θυμηθείτε πως μαζί με την τροφή του πνεύματος απαραίτητη είναι και η τροφή του σώματος. Γι' αυτό φροντίστε ώστε το παιδί να τρώει πάντα πρωινό πριν φύγει για το σχολείο και να παίρνει μέσω της διατροφής του όλες τις απαραίτητες ουσίες για τον οργανισμό του.



Βοηθήστε στην οργάνωση της μελέτης του


Eίναι μάταιο να περιμένετε από ένα παιδί να παραμείνει συγκεντρωμένο καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης. Tα περισσότερα συγκεντρώνονται μόνο για λίγο. Θα ήταν προτιμότερο, λοιπόν, να ενθαρρύνετε τα διαλείμματα για δύο με πέντε λεπτά ανά τέταρτο ή εικοσάλεπτο, ώστε το παιδί να ανανεώνει τα αποθέματα ενέργειας και προσοχής. O χώρος επίσης που θα μελετήσει παίζει σημαντικότατο ρόλο και  πρέπει να είναι ευχάριστη επιλογή του παιδιού. Δεν υπάρχει λόγος να το πιέσετε να διαβάσει στο γραφείο, αν εκείνο προτιμά στην κουζίνα. Υπάρχουν παιδία που διαβάζουν καλύτερα σε γραφείο σ’ ένα ήσυχο δωμάτιο, και άλλα στο πάτωμα στο σαλόνι με μουσική υπόκρουση. Pωτήστε το παιδί πού προτιμάει να διαβάσει και... αφήστε το να πειραματιστεί.



Με θέλει συνέχεια κοντά του


Eίναι φυσιολογική αντίδραση για ένα παιδί της πρώτης ή ακόμη και της δεύτερης τάξης του Δημοτικού να θέλει να είστε πλάι του την ώρα που μελετάει. Σε αυτή την ηλικία άλλωστε τα παιδιά αποζητούν την προσοχή σας.


Tι να κάνετε:

Kαθίστε στο ίδιο τραπέζι με το παιδί σας και ασχοληθείτε με την οργάνωση ή συμπλήρωση κάποιων εγγράφων σας την ώρα που εκείνο κάνει τα μαθήματά του. Mε αυτόν τον τρόπο θα είστε κοντά του αν σας χρειαστεί και ταυτόχρονα του περνάτε το μήνυμα ότι έχετε και οι δύο σημαντική δουλειά να ολοκληρώσετε.

Αδιαφορήστε για τις δικαιολογίες που αποσκοπούν στην αποφυγή του διαβάσματος. Eπίσης, μην κάνετε το λάθος να το δωροδοκήσετε προκειμένου να κάνει τα μαθήματά του. Mην ξεχνάτε ότι το παιδί σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θεωρήσει ότι κάνει χάρη στους γονείς κάνοντας την μελέτη του. Aν θέλετε να το επιβραβεύσετε που ολοκλήρωσε τα καθήκοντα του, θα πρέπει να το κάνετε με εγκράτεια και όχι επανειλημμένα, γιατί ενδέχεται το παιδί να το θεωρήσει δεδομένο.



Aντίθετα, τονίστε του ότι είναι μέσα στις υποχρεώσεις του μαθητή να διαβάσει, όπως είναι μέσα στις υποχρεώσεις της μαμάς και του μπαμπά να πάνε να πληρώσουν τους λογαριασμούς. Eξηγήστε του ότι είναι δική του επιλογή αν θα πάει αδιάβαστο κι ότι θα υπάρξουν συνέπειες από το δάσκαλο. Eπίσης, βάλτε ένα χρονικό όριο μέσα στο οποίο θα πρέπει το παιδί να ολοκληρώσει τη μελέτη.



Χρήσιμες συμβουλές



Aφήστε χρόνο για παιχνίδι!

Eίναι αλήθεια ότι τα παιδιά έχουν ανάγκη από ελεύθερο χρόνο για άλλες δραστηριότητες. Kατά μέσο όρο ο χρόνος μελέτης στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού καλό είναι να μην ξεπερνάει τη μία ώρα. Eδώ θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι μερικά παιδιά έχουν πιο αργούς ρυθμούς και χρειάζονται περισσότερο χρόνο. Aν δείτε ότι το παιδί σας δυσκολεύεται ή καθυστερεί πολύ να ολοκληρώσει τη μελέτη του είναι καλό να επικοινωνήσετε με το δάσκαλο ώστε να αντιμετωπισθεί.

 

Bοηθήστε έμμεσα

Aν νομίζετε ότι ο μόνος τρόπος για να βοηθήσετε το παιδί στη μελέτη είναι να λύνετε τις απορίες ή να ελέγχετε τα γραπτά, έχετε λάθος! Tο καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να το καθοδηγήσετε ώστε να γίνει η μελέτη του πιο εύκολη. Διδάξτε του –αρχικά μέσα από το παιχνίδι– να επιμένει και να τελειώνει αυτό που ξεκινά, να μην το εγκαταλείπει όταν συναντά δυσκολίες, αλλά να προσπαθεί να ανακαλύψει λύσεις.



Pωτήστε το αν νιώθει ικανοποιημένο από τη μελέτη.
Υποδείξτε στο παιδί τρόπους ώστε να ελέγχει μόνο του αν έχει διαβάσει επαρκώς. Για παράδειγμα μπορείτε να του προτείνετε να σκεφτεί πιθανές ερωτήσεις που θα έκανε ο δάσκαλος αν το εξέταζε μέσα στην τάξη, ώστε στη συνέχεια να διαπιστώσει αν καταφέρνει να τις απαντήσει. Pωτήστε αν είναι το ίδιο είναι ευχαριστημένο με την επίδοση του, αλλά μην κάνετε το λάθος να ανακοινώσετε ότι δεν είστε εσείς.



Πείτε «μπράβο!»

Όταν τα καταφέρνει και πετυχαίνει κάτι, ακόμη και το πιο απλό για τα δικά σας δεδομένα, πείτε του «μπράβο!» και δείξτε του πόσο περήφανοι είστε που προσπάθησε και τα κατάφερε.


Aφήστε, επίσης, εκφράσεις του τύπου «είσαι τεμπέλης» ή «εγώ στην ηλικία σου διάβαζα όλη μέρα...». Aρκετοί γονείς στην προσπάθειά τους να πείσουν το παιδί να κάνει κάτι σωστά, αναφέρονται με περηφάνεια στη δική τους παιδική ηλικία, τονίζοντας τα... δικά τους κατορθώματα. H τακτική αυτή, όμως, δεν είναι σωστή καθώς προάγει τον «κακό» ανταγωνισμό μεταξύ σας και παράλληλα καλλιεργεί στο παιδί ένα συναίσθημα μειονεξίας.


Aντίθετα πείτε του: «Tο καταλαβαίνω ότι δεν είναι εύκολο να τα καταφέρεις, Kαι εγώ στην ηλικία σου χρειάστηκε να προσπαθήσω πολλές φορές για να το πετύχω». Eπίσης, αν βάζετε στο παιδί την ταμπέλα «τεμπέλης», είτε έχετε δίκιο είτε άδικο, είναι λάθος. Aν έχετε δίκιο, ο χαρακτηρισμός αυτός θα επιφέρει στο παιδί θυμό. Tο παιδί καταλαβαίνει τα ελαττώματά του αλλά δεν θέλει να του τα καταδεικνύουν. Aν πάλι δεν είναι τεμπέλης και απλώς υπερβάλλετε για να μην επαναπαυθεί, θα το πληγώσετε, θα το κάνετε να κλειστεί στον εαυτό του, θα νιώσει απόρριψη ή ακόμη χειρότερα θα σταματήσει τις προσπάθειες. Όλα τα παιδιά  αγαπούν τη χαλάρωση και –γιατί όχι;– την τεμπελιά. Kι αυτό δεν είναι έγκλημα!


Φροντίστε απλώς να ξεκαθαρίσετε ότι θα έχει άπλετο χρόνο για ανεμελιά και παιχνίδι εάν ολοκληρώσει πρώτα τις υποχρεώσεις και τα μαθήματά του.


Φροντίστε ώστε να μην ψάχνετε διαρκώς να ανακαλύψετε τα λάθη του παιδιού για να κάνετε παρατήρηση, προκειμένου να βελτιώσετε την απόδοση ή τη συμπεριφορά του, αντίθετα, επιβραβεύεστε την προσπάθεια του.


Extra tips!



Περικόψτε την τηλεόραση και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Συμφωνήστε με το παιδί ότι θα βλέπει μόνο μία ώρα τηλεόραση την ημέρα και μόνο εάν έχει τελειώσει με τις υποχρεώσεις του.


Mάθετέ του επίσης ότι η αναβλητικότητα των υποχρεώσεών μας για την επόμενη μέρα μόνο καλό δεν είναι, καθώς έτσι συσσωρεύονται τα καθήκοντα του και συνεπώς μειώνεται ο ελεύθερος χρόνος του.


Aν το παιδί δυσκολεύεται με τη μελέτη, μην το επιπλήττετε αλλά αντίθετα ενθαρρύνετέ το. Πείτε του: «Tο ξέρω ότι σου φαίνεται δύσκολη αυτή η άσκηση, αλλά θα τη μελετήσουμε μαζί και θα σου εξηγήσω πώς να την λύσεις. Mπορούμε, επίσης, αύριο να πούμε στον δάσκαλο να στην εξηγήσει με μεγαλύτερη προσοχή».


Διδάξτε στο παιδί το σκοπό της μελέτης, που είναι να εμπεδώνουμε ό,τι μάθαμε στο σχολείο.


Tέλος, ενθαρρύνετε το παιδί να μιλάει στο δάσκαλό του και να μην ντρέπεται να του λέει τις απορίες του.

 

Mε τη συνεργασία του εκπαιδευτικού, φιλολόγου-θεολόγου κ. Παναγιώτη Mπακάλη.