THE DIRECTOR OF STUDIES
Dr. Agnes Katsianos, Ph.D. στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία
Η Dr. Agnes Katsianos είναι καθηγήτρια και εκπαιδεύτρια καθηγητών (teacher trainer) για πολλά χρόνια. Έχει ιδρύσει το Agnes Katsianos School of Foreign Languages και είναι η Διευθύντρια σπουδών του Σχολείου για πάνω από τέσσερις δεκαετίες.
Σπούδασε Διδασκαλία και Μεθοδολογία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στο Aston University, (Birmingham, UK). Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου (MA) στη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας από το ίδιο πανεπιστήμιο. Είναι κάτοχος διδακτορικού στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία (PhD in Applied Linguistics, New Hampshire University, USA). Έχει λάβει μέρος σε διάφορες ομιλίες και εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν από το Πανεπιστήμιο του Cambridge τόσο στην Αγγλία όσο και στην Ελλάδα και έχει συμβάλλει στις τροποποιήσεις της μορφής των First Certificate in English (FCE) και Certificate of Proficiency in English (CPE) πτυχίων.
Έχει γράψει το βιβλίο Fit for Proficiency και πολλά ένθετα για να υποστηρίξει τόσο τους μαθητές όσο και τους δασκάλους του σχολείου της. Έχει συμβάλλει με προτάσεις και συμβουλές σε πολλές εκδόσεις για σχολικά βιβλία και βιβλία γραμματικής. Καθ’ όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας της, η Dr. Agnes Katsianos δεσμεύτηκε να βοηθήσει τους μαθητές της να γίνουν αυτόνομοι και ανεξάρτητοι μαθητές μέσα από σειρά ποικίλων δραστηριοτήτων.
Μία αφοσιωμένη και σκεπτόμενη εκπαιδευτικός για χρόνια, η Dr. Agnes Katsianos ενδιαφέρεται να ερευνήσει περαιτέρω το κομμάτι της έρευνας και των θεωρητικών θεμελίων που σχετίζονται με την αυτονομία του μαθητή. Η διδακτορική διατριβή της επικεντρώθηκε στην άποψη των εκπαιδευτικών σχετικά με την ικανότητα των μαθητών τους για αυτόνομη μάθηση. Σύμφωνα με την καθηγήτρια και επιβλέπουσά της, Dr. Christine Niakaris, η προσέγγισή της δεν αποτελεί απλώς προϊόν δομημένης έρευνας, αλλά «είχε ως οδηγό την αγάπη της για τη διδασκαλία».
Μεταξύ των αναγνωριστικών εργαλείων που χρησιμοποιεί συμπεριλαμβάνονται η κοινή και ατομική παρατήρηση, η τήρηση ημερολογίων τάξης και τα διαδικτυακά σεμινάρια. Η Dr. Agnes Katsianos έχει επίσης εισάγει ετήσια προγράμματα αυτο-αξιολόγησης και έρευνας στο Σχολείο της. Για αυτά τα έργα, οι καθηγητές συλλέγουν ερευνητικά δεδομένα εντός τάξης, τα οποία αναλύονται σε μηνιαίες συναντήσεις. Τα έργα έχουν ήδη αρχίσει να έχουν αντίκτυπο. «Είναι καταπληκτικό», λέει, «να βλέπεις τους δασκάλους σου να εξελίσσονται σε καθηγητές-ερευνητές στο σχολείο σου, να είναι ανοιχτοί σε νέες ιδέες, να προοδεύουν όταν και όπου μπορούν και να έχουν την ταπεινότητα να πουν «θα μπορούσα αυτό να το κάνω καλύτερα».
Κατά την άποψή της, ο ρόλος της Διευθύντριας Σπουδών του Σχολείου είναι ακόμη πιο σημαντικός σε αυτήν τη νέα εποχή της εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας. Η Διευθύντρια Σπουδών του Σχολείου είναι εκείνη που θα καθοδηγήσει τους εκπαιδευτικούς στο δρόμο για αυτό-αξιολόγηση και θα ενθαρρύνει τον καθηγητή να γίνει περισσότερο αυτοδύναμος και επινοητικός. Αυτές οι προσπάθειες, λέει, θα αναγνωριστούν από συναδέλφους και μαθητές, συμβάλλοντας στο τέλος στην ευημερία και την επιτυχία του σχολείου. «Οι τυχεροί μαθητές», λέει, «είναι αυτοί των οποίων οι δάσκαλοι αναγνωρίζουν ότι και αυτοί είναι ταξιδιώτες και έχουν ακόμη πολλά χιλιόμετρα να διανύσουν».
ACADEMIC CONSULTANT
Dr. Maira Katsianou, PhD, Ιατρική Σχολή Αθηνών
Academic Consultant of Agnes Katsianos School
Η Dr. Μάιρα Κατσιάνου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα σε οικογένεια εκπαιδευτικών. Ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές της με άριστα στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος (Pierce College, Γυμνάσιο και Λύκειο), ενώ μέσω Πανελληνίων εξετάσεων εισήχθη στο Τμήμα Χημείας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών απ’ όπου και αποφοίτησε με Λίαν Καλώς.
Ακολούθησαν μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα της νευροβιολογίας και νευροεκφυλιστικών νόσων, MSc στη Μοριακή Ιατρική (Brunel University, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο) και MRes στην Κλινική και Μεταφραστική Ιατρική (University College London, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο) με εύφημο μνεία (honors). Εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή (PhD) στο τμήμα Βιολογικής Χημείας της Ιατρική Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου ερεύνησε την ανάπτυξη του κρανίου στα βρέφη. Υποστήριξε και ολοκλήρωσε τη διατριβή της με βαθμό ‘Aριστα.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στη νευρογλωσσολογία, στις νευροεκφυλιστικές νόσους, στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και του κρανίου, και στο νευρογλωσσικό προγραμματισμό.
Η αγάπη της για την εκπαίδευση την οδήγησε στη συμμετοχή της στις κατατακτήριες εξετάσεις του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (διακρίθηκε ως πρώτη μεταξύ των υπολοίπων συμμετεχόντων) και στην τωρινή φοίτησή της στο τμήμα (ΒΑ student).
Είναι επίσης καθηγήτρια αγγλικών επί σειρά ετών και έχει πολυετή πείρα. Παράλληλα με τις σπουδές της, παρακολούθησε μαθήματα μεθοδολογίας της διδασκαλίας της Aγγλικής ως ξένης γλώσσας, έχει συμμετάσχει σε ένα ευρύ φάσμα project εξέλιξης εκπαιδευτικών και διδάσκει στο Agnes Katsianos School. Αποτελεί μέλος της ερευνητικής ομάδας του Agnes Katsianos School ως TESOL καθηγήτρια σε τάξεις πτυχίων και είναι συντονίστρια στο σχεδιασμό και την οργάνωση του εκπαιδευτικού υλικού.
Είναι λάτρης των ξένων γλωσσών- μιλάει άπταιστα Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά και έχει βασική γνώση Γερμανικών. Το μότο της είναι: ενθουσιασμός στην τάξη, αγάπη για τα παιδιά και τους συναδέλφους και έρευνα! Ο κάθε μαθητής και ο εγκέφαλός του είναι μοναδικός. Συνεπώς ο καθηγητής πρέπει να προσαρμόσει τη διδασκαλία του σε αυτές τις ανάγκες. Το κάθε παιδί έχει τον δικό του τρόπο να μαθαίνει, αρκεί να τον ανακαλύψουμε!