Σχολή Χορού Δυτικά Προάστια
Πτυχίο Χορού Δυτική Αττική
Μαθήματα Latin Χαιδάρι
Γίνε δάσκαλος με τους καλύτερους
Πτυχία χορού:
Rumba
salsa
latin
Ευρωπαϊκοί χοροί
Oriental
Hip Hop
Παραδοσιακοί χοροί
Tango
salsa rueda
Αργεντίνικο Tango
Σμυρναίικοι χοροί
Χορευτικό ήθος
«Δεν φτάνει να ξέρεις να χορεύεις, πρέπει να έχεις και ήθος στο χορό σου…»
Μια φράση αόριστη στα αυτιά μου, αφού δεν είχα την εμπειρία να καταλάβω το νόημά της!!!Στα χρόνια που πέρασαν και στην πορεία της επαγγελματικής μου καριέρας, άρχισα να διαχωρίζω στο μυαλό και στην ψυχολογία μου ότι είναι άλλο πράγμα να ακολουθώ καθορισμένο βηματολόγιο σε ένα συγκεκριμένο ρυθμικό σχήμα και άλλο να χορεύω.Τότε άρχισα να αντιλαμβάνομαι κάποιες έννοιες του τι μπορεί να σημαίνει χορευτικό ήθος:
- Πρέπει να δίνω χώρο και χρόνο σε όλους να περάσουν από την τιμητική θέση του χορευτικού κύκλου… αυτή του πρωτοχορευτή!
- Όταν χορεύει άλλος μπροστά τον συνοδεύω υποστηρικτικά, ακόμη κι αν θέλει να χορέψει με άλλο τρόπο το χορό… το σέβομαι, δεν κάνω υποδείξεις ούτε κάνω μόνος μου το δικό μου βήμα προσβάλλοντάς τον επιδεικτικά!
- Όταν υπάρχουν μεγαλύτεροι σε ηλικία έχουν πάντα προτεραιότητα, σέβομαι την επιθυμία τους να χορέψουν ακόμη κι αν ορισμένες φορές προσπεράσουν με αγένεια τη σειρά μου!
- Αν επιλέξω να είμαι μαθητής δύο ή περισσότερων δασκάλων οφείλω να προσαρμόζομαι κάθε φορά στον τρόπο διδασκαλίας τους!
- Όταν είμαι μέλος μιας χορευτικής ομάδας παρακολουθώ κάθε μάθημα επιμελώς και δεν είμαι συνεπής μόνο στην προετοιμασία των παραστάσεων!
- Σέβομαι τον κάθε χορευτή ανεξάρτητα με την ικανότητα ή την αντίληψη του, όλοι έχουν το αναφαίρετο δικαίωμα της συμμετοχής στον χορευτικό κύκλο!
- Αποδίδω τα μέγιστα ανεξάρτητα σε ποιο χώρο πραγματοποιείται η παράσταση, σέβομαι το παρευρισκόμενο κοινό που με τιμά με την παρουσία του και με ανταμείβει με το χειροκρότημά του!
- Με την κάθε πράξη μου (είτε θετική, είτε αρνητική) εκπροσωπώ το σύνολο της ομάδας μου και όχι τον εαυτό μου!
- Όταν παρακολουθώ μια άλλη ομάδα αναγνωρίζω την προσπάθεια που κάνουν οι χορευτές, δεν βιάζομαι να κατακρίνω την εμφάνισή τους… οι χορευτές παρουσιάζουν αυτό που έχουν διδαχθεί και αξίζουν πάντα συγχαρητήρια!
- Χορεύω στο πλαίσιο που καθορίζει το τοπικό ιδίωμα και όχι στο πλαίσιο που καθορίζουν οι γνώσεις μου… για παράδειγμα επειδή έμαθα τη «βόλτα» της Κύθνου, δε σημαίνει ότι θα τη χρησιμοποιήσω όταν ασχολούμαι με τη θεματολογία της Νάξου!
- Όταν δε γνωρίζω κάποιο χορευτικό θέμα, απλώς το παραδέχομαι και προσπαθώ να το μάθω… δεν το υποβαθμίζω υποτιμώντας την αξία του!
Είμαι σίγουρος ότι έχω παραλείψει πολλούς ορισμούς (παραδείγματα) που ίσως συνθέτουν την έννοια του χορευτικού ήθους, αν και ο σεβασμός σε πολλά επίπεδα είναι ευνόητος ως το κοινό χαρακτηριστικό.Για να καταλήξω, το νόημα της όλης τοποθέτησής μου είναι το εξής…
- ΤΟ ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ ΤΟΥ
- ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΥ ΗΘΟΥΣ,
- ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟΥ
- ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ ΤΗΣ ΧΟΡΕΥΤΙΚΗΣ
- ΠΑΙΔΕΙΑΣ…
μια κατάσταση που σαφώς ευθύνεται να δημιουργήσει ο δάσκαλος, αλλά υποχρεούται να ακολουθήσει και ο κάθε μαθητής ξεχωριστά!
Η τέχνη της διδακτικής είναι αμφίδρομη… αυτή είναι και η μαγεία της!
Λάκκας Θανάσης
Καθηγητής Φ.Α.Α. – Μουσικός
Οδηγίες για τις ντάμες και τους καβαλιέρους
Η ΙΔΑΝΙΚΗ ΝΤΑΜΑ
✓ Είναι ανάλαφρη, ανάλαφρη και ανάλαφρη.
✓ Κάνει χαριτωμένες κινήσεις.
✓ Ανταποκρίνεται άμεσα στην διεύθυνση του καβαλιέρου.
✓ Είναι ευχάριστος συνομιλητής.
✓ Διατηρεί την ισορροπία της χωρίς να γέρνει μπροστά ή πίσω.
✓ Δείχνει ότι απολαμβάνει το χορό.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ
Γενικά:
- Να μην γνωρίζει τα βήματα του χορού.
- Να είναι εκτός ρυθμού.
- Να είναι αλαζονική (σύνδρομο του κυρίαρχου του χορού).
- Την υπερβολική δειλία.
- Να είναι δυσάρεστη συνομιλητής.
- Να κοιτάζει τα πόδια της.
- Να χτυπά με δύναμη τα πόδια της στο πάτωμα.
Σε χορούς που απαιτούν κλειστή χορευτική στάση:
- Να «ξαπλώνει» επάνω στον καβαλιέρο ή να είναι βαριά.
- Να τον τραβά με το δεξί της χέρι.
- Να κινείται αργά και με νωθρότητα.
- Να αγνοεί την διεύθυνση του καβαλιέρου.
- Να έχει άτονο ή με ακαμψία κράτημα.
- Να διευθύνει η ίδια.
- Την ελλιπή προετοιμασία αλλαγής κατεύθυνσης.
- Να τινάζει τα πόδια της στο πλάι.
- Την υπερβολική κάμψη του σώματος δεξιά-αριστερά.
- Να αναπηδά.
Σε ανοιχτούς χορούς:
- Να χοροπηδάει γύρω-γύρω.
- Να έχει σφιχτό, ανασφαλές κράτημα.
- Να παίρνει θέση που θέτει τον καβαλιέρο της σε συνωστισμό.
- Να κρατά σε ακαμψία το ελεύθερο χέρι της.
Ο ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΚΑΒΑΛΙΕΡΟΣ
✓ Είναι ευθυτενής.
✓ Έχει συνετή διεύθυνση αλλά με αυτοπεποίθηση.
✓ Έχει σταθερό αλλά απαλό κράτημα.
✓ Είναι ευχάριστος συνομιλητής.
✓ Είναι ικανός στη διαχείριση του ζευγαριού σε σχέση με το χώρο και τα άλλα ζευγάρια.
✓ Δείχνει ότι απολαμβάνει το χορό.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ
Γενικά:
- Να μην γνωρίζει τα βήματα του χορού.
- Να είναι εκτός ρυθμού.
- Να είναι αλαζόνας (σύνδρομο του κυρίαρχου του χορού).
- Την υπερβολική δειλία.
- Να είναι δυσάρεστος συνομιλητής.
- Να κοιτάζει τα πόδια του.
- Να χτυπά με δύναμη τα πόδια του στο πάτωμα.
Σε χορούς που απαιτούν κλειστή χορευτική στάση:
- Να πιέζει επάνω του την ντάμα ή να την σηκώνει στον αέρα με το δεξί του χέρι/κράτημα.
- Να σπρώχνει, να τραβά ή να στρίβει το χέρι της ντάμας του με το αριστερό του χέρι/κράτημα.
- Να έχει άτονο ή με ακαμψία κράτημα.
- Να κλωτσά τα πόδια του προς τα μπροστά.
- Να γέρνει προς τα μπροστά ή προς τα πίσω.
- Να τραβά με δύναμη ή να «εκσφενδονίζει» την ντάμα του.
- Να κάνει ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης χωρίς προετοιμασία.
- Να ρίχνει την ντάμα του επάνω σε άλλα ζευγάρια.
- Να μην διευθύνει την ντάμα του καθόλου.
- Να κάνει αναπηδήσεις όταν δεν χρειάζεται.
Σε ανοιχτούς χορούς:
- Να χοροπηδάει γύρω από την ντάμα του (μετά την αναγέννηση ο καβαλιέρος κινείται με απαλά βήματα γύρω από την ντάμα).
- Το απρεπές κράτημα.
- Να θέτει την ντάμα του σε συνωστισμό.
- Να κρατά σε ακαμψία το ελεύθερο χέρι του.
Περισσότερα νέα και συμβουλές ΕΔΩ
Η σχολή χορού βρίσκεται στο Χαϊδάρι και εξυπηρετεί όλη τη Δυτική Αττική